torsdag 2 november 2023

Du ska få min gamla näsduk när jag dör

 















Du ska få min gamla näsduk när jag dör,
du ska få min gamla näsduk när jag dör,
för det finns bland himlar ljuva
inga tårar, ingen snuva,
du ska få min gamla näsduk när jag dör.

Du ska få min gamla tröja när jag dör,
du ska få min gamla tröja när jag dör,
för i himlens sommarväder,
där behövs det inga kläder,
du ska få min gamla tröja när jag dör.

Du ska få min gamla krycka när jag dör,
du ska få min gamla krycka när jag dör,
för i himlen är det inga
som har svårt att gå och springa,
du ska få min gamla krycka när jag dör.

Du ska få mobil och plånbok när jag dör,
du ska få mobil och plånbok när jag dör,
för på himlens sköna ängar,
där behövs det inga pengar,
du ska få mobil och plånbok när jag dör.

Du ska få min gamla fjärsman när jag dör,
du ska få min gamla fjärsman när jag dör,
ovan där får man förmoda
att de sämsta blivit goda,
du ska få min gamla fjärsman när jag dör.

Du ska få min gamla biktmor när jag dör,
du ska få min gamla biktmor när jag dör,
för i himlen kan man fynda
utan att någonsin synda.
Du ska få min gamla biktmor när jag dör
(om jag dör).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar