måndag 20 maj 2019

Förunderligast på vår jord

Förunderligast på vår jord
är Jesu Kristi rike.
Dess härlighet är stor, så stor
att det ej har sin like.

Visst är det dolt som själ i kropp,
men lätt dess kraft du kände.
Som staden högt på bergets topp
det ses till världens ände.

Dess hemlighet är Herrens ord,
som skapar vad det nämner,
som höjer dalar på vår jord
och berg med marken jämnar.

Med det till dop vårt vatten blir,
välsignat vin vi dricker,
från dopet väller hopp och liv,
oss kalken vederkvicker.

Med det Guds kämpar krafter får
när de av trötthet snavar,
så de kan le åt banesår
och springa över gravar.

Med det av vatten skapas vin
och paradis av öken,
med det går ljus i hjärtat in,
fast världen går i töcken.

Låt höras ropet som nu går
att riket har lagts öde,
Gud kröner likafullt dess år
med fruktbarhet och gröda.

Dess glans går upp som ax ur vång,
som vår i vissna lunden,
ja, som Guds sol vid fågelsång
i kalla morgonstunden.

Det är den store kungens glans,
som korsets död fick lida
för att vi livets segerkrans
ska bära vid hans sida.

Och när han kommer i det blå
är kristnas kamp till ända,
vad troende i spegeln såg
de saliga ska känna.

Ja, då är riket vi nu får
i synlig prakt tillstädes
i evighetens jubelår
med rätt och fred och glädje!

N F S Grundtvig:

1 kommentar:

  1. BÄSTA ONLINE ÄLSKADE SPELL CASTER FÖR ATT FÅ DIN EX LOVER, HUSBAND, WIFE, FLICKA ELLER JAG ÄLSKAR BACK. ADD HEM UPP PÅ WHATSAPP: +2349083639501
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    Hej alla jag är Darcy Lyne och är här för att dela det underbara arbetet som Dr Nosa gjorde för mig. Efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man agera konstig och gick ut med andra damer och visade mig kall kärlek, hotar han vid flera tillfällen skilsmässa mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förödad och förvirrad tills en gammal vän av min berättade för mig om en stavningskrock på internet som heter Dr..nosakhare som hjälper människor med förhållande och äktenskapsproblem av kärleksförloppens krafter, jag tvivlade först om det någonsin existerade någonting bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade honom hjälpte han mig att kasta en kärleksspell och inom 48 timmar min man kom tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig för gott och för riktigt . Kontakta den här stora kärleksspellaren för ditt förhållande eller äktenskapsproblem som ska lösas idag via
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
     eller Ring eller WhatsApp: +2349083639501
    Kontakta honom för följande:
    (1) Om du vill ha din ex-make / maka tillbaka.
    (2) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (3) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (4) Om du vill ha ett barn.
    (5) Du vill vara andligt skyddad.
    (6) Hjälp att föra människor ur fängelset
    (7) Lottery power ball
    Whatsapp eller ring +2349083639501

    SvaraRadera