lördag 18 maj 2019

Blomstra som en rosengård

Blomstra som en rosengård
ska de öde marker,
öknar ska i Herrens vård
sköna stå som parker,
mötas ska i strålars dans
Libanons och Karmels glans,
Sarons ljuvligheter.

Stärk då alla svaga knän,
armar som sågs falla!
Sav går upp i vissna trän,
Gud vill nå oss alla,
resa upp vårt sjunkna mod,
värma upp vårt tröga blod,
ta vår sorg och fruktan!

Herren kommer, Gud med oss,
tron på honom väntar,
han på fienden går loss,
segern hem han hämtar.
Allt han ordnar på så sätt:
satan får sin fulla rätt,
dubbel nåd får folket.

Blindas ögon öppnas då,
döva kan då höra,
de som inte orkat gå
glädjesprång ska göra,
den som förr var tyst och stum
sprider evangelium,
jublar till Guds ära.

Så i Herrens helgedom
skönt Jesaja spådde.
Tiden rann och dagen kom
som med liv oss nådde,
med Guds Son, med Frälsaren,
som gör folk av fallna än,
paradis av öknen.

Ära vare Fadern nu
med sin Son, sin like!
Han med Anden råder ju
i vårt himmelrike.
Döva som i tysthet led
öron får att höra med,
stumma läppar sjunger!

Sjung där marken än är hård
om vår Gud, den starke:
blomstra som en rosengård
ska de öde marker,
mötas ska i strålars dans
Libanons och Karmels glans,
Sarons ljuvligheter!

N F S Grundtvig:

1 kommentar:

  1. BÄSTA ONLINE ÄLSKADE SPELL CASTER FÖR ATT FÅ DIN EX LOVER, HUSBAND, WIFE, FLICKA ELLER JAG ÄLSKAR BACK. ADD HEM UPP PÅ WHATSAPP: +2349083639501
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    Hej alla jag är Darcy Lyne och är här för att dela det underbara arbetet som Dr Nosa gjorde för mig. Efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man agera konstig och gick ut med andra damer och visade mig kall kärlek, hotar han vid flera tillfällen skilsmässa mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förödad och förvirrad tills en gammal vän av min berättade för mig om en stavningskrock på internet som heter Dr..nosakhare som hjälper människor med förhållande och äktenskapsproblem av kärleksförloppens krafter, jag tvivlade först om det någonsin existerade någonting bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade honom hjälpte han mig att kasta en kärleksspell och inom 48 timmar min man kom tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig för gott och för riktigt . Kontakta den här stora kärleksspellaren för ditt förhållande eller äktenskapsproblem som ska lösas idag via
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
     eller Ring eller WhatsApp: +2349083639501
    Kontakta honom för följande:
    (1) Om du vill ha din ex-make / maka tillbaka.
    (2) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (3) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (4) Om du vill ha ett barn.
    (5) Du vill vara andligt skyddad.
    (6) Hjälp att föra människor ur fängelset
    (7) Lottery power ball
    Whatsapp eller ring +2349083639501

    SvaraRadera