tisdag 21 maj 2019

I Nasaret från höst till vår

I Nasaret, från höst till vår,
med högt och lågt förtrogen,
där växte ifrån barndomsår
vår Herre, alltmer mogen,
som den som från sin Faders slott
har gjort en färd och trivs så gott
i stugan och i skogen.

Han leds av Faderns Ande god,
som över hjässan svävar,
och Josefs och Marias ord
ger starka ben och nävar.
Med leende han här går fram,
men när det syndas utan skam
han suckar djupt och bävar.

Så är vi alla kungabarn,
fast fattiga och ringa,
och högre upp än örnen far
kan tankarna sig svinga
när Jesus i vårt hjärta är
som Herre mild och broder kär,
som barn med himlavingar.

Då har vår Gud ett Nasaret
åt oss nånstans på jorden,
 en liten fin och bördig plätt
i södern eller norden,
där vi kan se att Gud är stor
och glada lyssna till hans ord
som fågelsång och tordön.

Där, som Gud Faders egna små,
vi dag för dag får lära
i Andens kraft att stå och gå
och tala till Guds ära,
ja, älskas upp i Andens vård
som träd i Herrens fruktträdgård,
välsignad frukt att bära.

Så växer vi i Herrens tid
och vårt förbund bekräftar,
så lär vi älska Herrens frid
och skicka oss därefter,
så uppfylls med den visdom vi,
som ödmjukhet är själen i
och högmod ej behäftar.

O Gud ske lov för nådens ord
med tröst för dem som gråter,
för Jesu spår på denna jord,
där han oss vandra låter,
för Anden som oss leder här
till evig frid och glädje där
vi sist får mötas åter!

N F S Grundtvig:

1 kommentar:

  1. BÄSTA ONLINE ÄLSKADE SPELL CASTER FÖR ATT FÅ DIN EX LOVER, HUSBAND, WIFE, FLICKA ELLER JAG ÄLSKAR BACK. ADD HEM UPP PÅ WHATSAPP: +2349083639501
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    Hej alla jag är Darcy Lyne och är här för att dela det underbara arbetet som Dr Nosa gjorde för mig. Efter 5 år i äktenskap med min man med 2 barn började min man agera konstig och gick ut med andra damer och visade mig kall kärlek, hotar han vid flera tillfällen skilsmässa mig om jag vågar fråga honom om hans affär med andra damer, jag var helt förödad och förvirrad tills en gammal vän av min berättade för mig om en stavningskrock på internet som heter Dr..nosakhare som hjälper människor med förhållande och äktenskapsproblem av kärleksförloppens krafter, jag tvivlade först om det någonsin existerade någonting bestämde mig för att försöka, när jag kontaktade honom hjälpte han mig att kasta en kärleksspell och inom 48 timmar min man kom tillbaka till mig och började be om ursäkt, nu har han slutat gå ut med andra damer och hans med mig för gott och för riktigt . Kontakta den här stora kärleksspellaren för ditt förhållande eller äktenskapsproblem som ska lösas idag via
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
     eller Ring eller WhatsApp: +2349083639501
    Kontakta honom för följande:
    (1) Om du vill ha din ex-make / maka tillbaka.
    (2) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    (3) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (4) Om du vill ha ett barn.
    (5) Du vill vara andligt skyddad.
    (6) Hjälp att föra människor ur fängelset
    (7) Lottery power ball
    Whatsapp eller ring +2349083639501

    SvaraRadera