måndag 6 juni 2022

Sista paret ut















Berätta honom hur det är.
Du har ju fått en annan kär.
Ja, jag förstår han tar det hårt
men vi, vi måste sköta vårt.
Och han som andra måste väckas ur sin dröm,
man kan ju inte vara alltför samvetsöm.
Försök, du ska få se det går.
Håh, tiden läker alla sår
och han har glömt det nästa år.

*

Jag känner det så starkt idag
att det finns bara du och jag!
O du och jag och jag och du,
o bara vi i hela världen nu!
Tänk allting ligger bakom oss som i en dröm,
och ingen annan kärlek är så mjuk och öm,
så stark och underbar som vår.
Du gråter, käraste, o får
jag kyssa bort din lilla tår!

*

Jag levde bara för ditt väl.
Jag gav dig ju min hela själ.
Det var min hela värld du fick.
Du tog den med dig när du gick.
Det enda som du lämnade var ordet glöm.
Så kommer morgonen på denna ljuva dröm.
Nu får jag börja om. Det går
väl, tiden läker alla sår.
Jag får väl glömma detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar